sobota 26. října 2013

"Striktní" strie

Striktní strie - to na ně prostě sedí. Dle výkladového slovníku jsou přísný (nevyberou si jen ty zlobivé těhulky, které o sebe nepečují), strohý (s ničým se nepářou, prostě se objeví a je to), přesný (přesně vědí, kde a kdy se objevit) a nesmlouvavý (když už je máte, tak je ke zmizení neukecáte).

Jsou jak toxoplazmóza, jednou se ve vašem těle usídlí a už se jim pryč nechce. 

Jak jsme na tom byly my - maminy?

 Verča                                    

Já žádné extra neměla. Jsem svědomitá a tak jsem mazala hned od začátku. Už si nepamatuji jakou mastičkou. Jedna velká tuba mi vystačila na celé těhotenství.
 Dia: Nevím jestli jsem to tu už psala, ale s Verčou jsem se seznámila na cvičení pro těhotné (až později jsme se dobraly k tomu, proč jsme si tak povědomé. Zjistily jsme, že jsme vlastně spolužačky ze střední - chodila do vedlejší třídy). Chodily jsme cvičit k naší gynekoložce, takže to bylo takové komorní. Ze začátku jsme byly jen my dvě. A proč to vlastně píšu. Verča je opravdu svědomitý člověk. Dodržovala hooodně pitný režim. A taky měla pokaždé nějaký dotaz či radu do "pléna". Díky ní jsem se spoustu věcí dozvěděla. A začala se mazat :-)

Petra                                                     

Strie jsem začala mít lehce před těhotenstvím, během těhotenství se nic nezměnilo, bříško zůstalo krásně hladké bez jizvičky. Ale objevily se trochu na stehnech. Mazala jsem, hlavně v těhotenství, jinak teď to trochu flákám.



Káťa                                                  
Pár strií mám už od puberty, když jsem ve 14ti vyrostla :-)
Strie jsem čekala v těhotenství na břiše a hýždích, ale žádné mi nepřibyly. Apoň si na žádné nevidím :-) Břicho a stehna jsem hlavně mazala Babylove olejem a měla jsem krém od Bonelly. 

 Jinak jsem kosmetiku spíš omezovala a když už, tak jsem si koupila něco přírodního. Po Saloosu pro těhotné mě všechno svědilo a to nejsem normálně na nic alergická. Po porodu jsem taky žádné strie neměla.
Spíš mě v těhotenství trápila extrémně suchá kůže na bocích. 


Dia: Díky pravidelnému mazání se Káťe nové strie neobjevily. Teď je na trhu novinka Bepanthen krém proti striím, který pomůže i s tou suchou kůží. Jeho složení totiž působí trojím efektem: 
- pupečník asijský - zázrak, který stimulací vláken (kolagenu a elastenu) brzdí vznik strií
-  dexpanthenol a glycerin - ty jsou proti těm struhadlovým šupinám na kůži, protože díky nim, je kůže elasticky pružná a hydratovaná
- olivový olej - který posiluje kožní bariéru. 


Milena                                           
Měla jsi strie před těhotenstvím? Během těhotenství? Po porodu?
Neměla, ani před, ani při, ani po.
Na jakých místech?
No právě - děkuji, že nikde.
Dělala jsi něco pro to, abys tomu předešla? Mazala jsi?
Mazala jsem, tak to zas jo, obzvlášť tatínek si to hlídal a důsledně mi mazání připomínal. Hlavně u druhého těhotenství, to jsem na to trochu víc kašlala, používala jsem naturcosmetic značky Saloos - těhotenské a mateřské oleje.


Lucka                                                

Před otěhotněním jsem měla pár strií na prsou - vyrostly mi rychle :-) 
Během těhotenství jsem se snažila svědomitě mazat, ael i přes používání olejů a krémů proti striím mi břicho popraskalo. Během šestinedělí přibyly strie na prsou.
 Dia: Je pravda, že i když se člověk maže a důkladně pokožku prokrvuje, tak se mu stejně ty zrádné strie mohou objevit. Pokud by však Lucka nemazala vůbec, tak by je měla daleko větší, širší, hlubší. V létě jsme chodily často s dětma k vodě a můžu říct, že je opravdu nemá tak hrozné. Mazat se vyplatí!!!

                                                           

Moje břicho už znáte z letních fotek, kdy jsem prodělala mimoděložní těhotenství, takže víte, že na něm strie nemám. Naštěstí se mi vyhly i jinde. Jen dvě tři mám na prsou. Na ty jsem totiž při mazání zapomínala. A ono se to opravdu projevilo. 

Takže nastávající maminky - mažte a nezapomínejte na všechny rizikové partie - nohy, břicho i prsa. 

Ať se vám ty mrchy vyhnou obloukem, který však nevytvoří na vašem tělě.

1 komentář:

  1. Taky s tím mám od porodu problém. V mém případě to teda naštěstí není až tak strašné, ale vidět to prostě jde. Zkoušela jsem různá mazání, ale bohužel bez nějakého dramatického výsledku. Nedávno jsem se ale dívala, že například tady nabízí zakamuflování strií a různých jizev. Říkala jsem si jestli to nevyzkoušet. Koukala jsem se, že ta klinika má i dobré reference.

    OdpovědětVymazat