pátek 13. září 2013

Ach ty zoubky - čištění je boj

Určitě to aspoň někteří z vás znáte. Dítko ne a ne si čistit zoubky. Jak to máme my? Zeptala jsem se ostatních maminek na tyto základní otázky:
Zoubky? Jak vám jde čištění? Máte nějaký fígl? Kolikrát denně čistíte?


 Verča a Ondra


Nijak to neřeším, čistí si zuby jen jednou denně (večer) - ráno nechce, nenutím ho. Čistí si zuby sám, potom řekne mně, abych mu je vyčistila, tak říkám básničku - vždycky si něco vymýšlím, co mě zrovna napadne na daný rým. 

Petra a Vojtík

Zoubky čistíme ráno a večer, čištění jde v pohodě, ale někdy to bývá velký boj :-D Nejvíce u nás zabírá, když mu u toho něco barvitě vyprávím;-)  

Káťa a Ondrášek  

Čistíme někdy. Pravidelnost veškerá žádná. Ondráš si pochutná na Perličce a pak čistí mamka. U nás zabírá:"Jestli si nevyčistíš zuby, tak už ti nikdy nekoupím žížalky (gumové bonbóny)!!!":-D  


Milena, Vojtík a Matěj

Růst zubů bez komplikací, kolikrát jsme to ani nevěděli, čistíme tak, že si vyčistím zuby já, Vojta se šmrdlá sám, pak chytnu jeho kartáček, řeknu mu, ať udělá ááááááá a já mu je projedu...zatím jednou, ale tatínek se zlobí, že bychom měli i večer...snad to zlepšíme.

Lucka a Eliška

Čistíme již od té doby, co Elišce narostly a bez problému. Čištění zubů Elišce nijak nevadí. Čistíme dvakrát denně.
Diana: Ostatní holky/maminy už si říkají, kdy ta Lůca bude mít s tou malou něco v nepohodě. Spí sama a dlouho, bez plínky byla jako první, teď začala chodit do školky a je v naprosté pohodě. No většina z nás trochu závidí :-)

Já a Niki

Tak z holek jsme na tom nejhůře. Náš skorokaždodenní dialog:
Já: "Niki, pojď si vyčistit zoubky."
Niki: "Ale mami, já nechci."
Já: "Nikolko, copak chceš, aby tě zoubky bolely a nemohla si kousat, tak jako Kubík (Nikolky bratránek)"
Niki: "Jo mami, to chci."
No co na to říct. Nechci jí to zošklivit. Někdy se zadaří a jde dobrovolně, ale často to bývá s brekem. Příští týden nás čeká návštěva u zubaře, tak jsem zvědavá, co nám řekne. Budu vás informovat. 
Jinak to není tím, že bysme začali s čištěním zubů až nyní. Čistíme pěkně od prvního zoubku, kdy jsem používala gumovou násadu na prst. 
Pak jsme pokračovali třemi různými kartáčky, které koupíte v každé drogerii. Ty si Niki mohla kousat a to ji bavilo, měla je tak trochu jako hračku.

No a nakonec kartáček. Teď máme jemný od Curaproxu. Pastu tu by nejraději Niki snědla. Oblíbená je Perlička a nyní Aquafresh.

Díky tomu jsem na internetu hledala nějaká videa a pohádky o zoubkách a tady máte pár tipů, pokud jste na tom podobně jako my:

http://www.hraveuceni.cz/ Tam najdete v sekci Nauč se o sebe pečovat rady, jak správně na čištění zoubků

http://www.sikovny-cvrcek.cz/rikanky-k-cisteni-zoubku

http://www.orbitklub.cz/vse-o-zubech/vse-o-zubech/detske-zuby/jak-motivovat-deti-k-cisteni-zubu

 http://www.vasedeti.cz/pohadky-a-povidky/pribehy-pro-deti/o-princezne-pavlince-a-jednom-bolavem-zoubku/

 http://www.brumik.cz/hrajeme-si/zobrazit-formular/brumik-a-zoubek/

 http://www.pohadkynaprani.estranky.cz/clanky/strasidelne-pohadky/draci-zoubky.html

A jak jste na tom vy - ostatní maminky? 

Tak jsme byli s Niki u zubaře - všichni tři. Luky s ní šel dovnitř a mě nechali v čekárně. Zevnitř se neozýval žádný křik, ani Nikčin - což znamenalo, že se nebojí. Ani zubařův - což znamenalo, že ho nekousla. 
Nicméně vyfasovali jsme mezizubní kartáček a musíme čistit horní jedničky, protože tam má drobný kaz. Už je to pár dní a zatím pečlivě čistí. Takže snad mohu říct, že jsme třetí návštěvu u zubaře zvládli :-)



Žádné komentáře:

Okomentovat